BISMILLAH-"sekali-kali tidak akan menimpa kami melainkan apa yang telah ditetapkan Allah untuk kami. Dialah Pelindung kami, dan hanya kpd Allah org2 yg beriman harus bertawakkal"
~At-Taubah:51~

Monday, January 10, 2011

KisaH diA AtAu SaYa(^_^)


dia masih lagi x berganjak dari kedudukan sekarang.masih lagi memerhati manusia yg bergerak ke sana dan ke mari. Walaupun masih banyak lagi kerja yang belum settle,dia masih bersenang lenang di atas bangku usang itu. tadi dia baru menerima berita neneknya meninggal.di rasakan hayat manusia ni tidaklah panjang mana pon.kalau Allah nak tarik nyawa tu, bila-bila pon boleh.mcm dalam surah yasin yg selalu dia baca tu"kun fayakun".terjadi maka terjadilah.x lupa dia sedekahkan bacaan surah yassin tadi kepada arwah neneknya. sebenarnya dia rasa sedih apabila neneknya meninggal.dia tau, x akan ada yg akan memeriahkan rumah itu dengan bacaan ayat-ayat al-quran.dulu masa datuknya meninggal nasib baik dia tengah holiday.dapatlah dia tinggal kat rumah datuknya dan khatamkan 30 juzuk Al-Quran.
bila di renung kembali, hayat yg Allah berikan ini cukup berharga. 24 jam yg di berikan amatlah bernilai jika dihitung kembali. orang kata hidup mesti ENJOY!!tapi pernahkan kita selami di sebalik 24 jam yg kita ada?pernahkah kita selidiki apa tujuan penghidupan kita di muka bumi Allah ini?
nak kata jauh nya kita dari Allah. Allah sentiasa memanggil kita dengan seruannya 5 kali sehari.tapi pernahkah kita sendiri cuba mendekati Allah denagn sewajarnay.'hayya 'ala solah, hayya 'ala falah'. selain mengajak ke jalan kebenaran, Allah juga mengajak kita ke arah kejayaan.jelas kerdilnya kita di mata Allah s.w.t. boleh saya katakan kita ni buta dalam menilai kebaikan yg di berikan. cuba kita reflex balik diri kita.

(NAK BUAT CERIAT, TAZKIRAH PLAK JADI NYER)

No comments: