BISMILLAH-"sekali-kali tidak akan menimpa kami melainkan apa yang telah ditetapkan Allah untuk kami. Dialah Pelindung kami, dan hanya kpd Allah org2 yg beriman harus bertawakkal"
~At-Taubah:51~

Sunday, January 1, 2012

KELEBIHAN ZIKIR

ASSALAMUALAIKUM....
SELAWAT DAN SALAM BUAT JUNJUNGAN RASULULLAH SAW,
SALAM BERTEMU KEMBALI PAGE KEHIDUPAN YG BARU SETELAH PAGE YG LAMA SEPI DITELAN MASA DAN KEMALASAN..

Alhamdulilah, hidup ini kembali terisi dengan alunan zikir2 yang menusuk ke jantung, di sebalik alunan nada yg meruntun jiwa, beserta kefahaman dan pengertian di sebalik sikir2 yg dialunkan, air mata sering kali gugur kerana menginsafi diri yang banyak melakukan dosa, kepada manusia , alam dan pencipta, ALLAH yang MAHA PENGASIH DAN PENYAYANG.

Alhamdulillah,
hati ini sedikit sebanyak kembali terisi dan memutih dengan alunan zikir yang pada asalnya dipaksa untuk dibaca, tetapi lama kelamaan ianya menjadi sebati dan semestinya wajib dialunkan kerana tanpa alunan zikir, hati tidak akan menjadi tenang...

mengalunkan zikir, ianya bertepatan dengan perintah Allah dan menurut Allah:

Allah Ta'ala berfirman: فَاذكُرُونِى أَذكُركُم وَاشكُرُوا لِى وَلاَ تَكفُرُونِ "Kerana itu, ingatlah kamu kepadaKu nescaya Aku ingat (pula) kepadamu, dan bersyukurlah kepadaKu, dan janganlah kamu mengingkari (nikmat) Ku" (Al-Baqarah, ayat 152) يـَأَيُّهَا الَّذِينَ ءَامَنُواْ اذكُرُواْ اللهَ ذِكرًا كَثِيرًا "Wahai orang-orang yang beriman! Ingatlah serta sebutlah nama Allah dengan ingatan serta sebutan yang sebanyak-banyaknya". (Al-Ahzab, ayat 41) 


Dengan senang hati kita mengingati kekasih hati, mengapa sukar pula kita mengingati ALLAH dan RASULNYA yang seharusnya kita meletakkan priority yang lebih utama?????

berbicara tentang zikir, tentu ianya mempunyai banyak kelebihan....
antaranya...jeng3.....(^_^)-
SILA BUKA LINK YG SAYA BAGI....

Inagtlah, sekali kita mengingati ALLAH, Allah sntiasa mengingati kita...
sedarlah, begitu bnyk kita lupa pada ALLAH, tetapi DIA sentiasa memberi peringatan kpd kita...
betapa sayangnya ALLAH pada kita hambanya...

LUV ALLAH AND LUV MY DEEN....






No comments: