BISMILLAH-"sekali-kali tidak akan menimpa kami melainkan apa yang telah ditetapkan Allah untuk kami. Dialah Pelindung kami, dan hanya kpd Allah org2 yg beriman harus bertawakkal"
~At-Taubah:51~

Tuesday, September 6, 2011

:::kerana Iman:::





Assalamualikum....
Selawat dan salam buat junjungan besar nabi Muhammad s.a.w...para sahabt, keluarga dan muslimin serta muslimat di dunia yang fana ini...
 
Disertakan kali ini lirik lagu SATU AMANAH OLEH KUMPULAN HIJJAZ kerana ingin ku seru sahabat2 dan diriku untuk memahami makna sebenar tugas dan tanggungjawab kita....


                                                             Dengan Bismillah ku bermula
Bingkisan hati buatmu teman*Yang dikasihi Kita bersama dalam satu ikatan*Bermula episod hidup di dunia ini*Ku harap hanyalah di duniaDirahmati dan diredhai*Selamat sejahtera di Syurgawi*Oh Tuhan satukanlahHati kami dalam mencintai*Redha atas ujian diberiJauhkanlah kami*Dari rakus mengejar duniawi*Hidup mati biarlah untukMu*Harap dunia hanya di tangan*Bukannya di hati ‘tuk dicintai*Kita dicipta sebagai khalifah*Bersama kita hidup untukNya*Kita dicipta di dunia fana*Ada amanah yang tersedia“Oh Tuhan..*Kita laksana bersamaAmanah dariNya demiMemburu cinta dan harapan*”Tuhan itu harus diutama*Dari segala kepentingan dunia*Bergandingan kita untukMemburu cintaNyaOh cintaNya“Tuhan .. Kau satukanlah hati-hati**Memohon kasihMu oh TuhanDalam mengharap redhaDariMu..”“Hanya di duniaKita harapkan, kita dambakanSelamat sejahtera, bahagia..” 


Lafaz bismillah, bingkisan untaian kata semangat perjungan pentarbiyahan diri ku hulurkan sebgai pembuka juadah rohani hari ini buat temanku yang sama0sama berjuangn di bawah lembayung islam...dalam ikatan saudara seislam. ku pohon agar ikatan persaudaraan yang di bina kekal buat selamanya sehingga ke syurga.sepanjang perjalanan hidup selama 21 tahun ini banyak mengajarku erti...erti persahabatan yang terbina atas rabitah(ikatan) hati sesama kita. mulut tidak perlu berkata tapi jiwa dan raga memahami antara satu sama lain. 

semoga Allah menjanjikan hamba syurga idaman semua....semoga hamba menjadi seorang hamba yang terbaik...ku pohon Allah menyatukan hati mujahid islam supaya terus kekal berjuang mencari redhonya. kita dicipta sebagai khalifah ,seharusnya faham peranan kita di muka bumi ini.

oleh kerana itulah...ku sedar banyak silapku...hati tidak keruan...KENAPA? ku tahu kerana banyak sudah dosa yang aku lakukan.ujian untuk mengislahkan diri sukar tanpa teman di sisi. 

teringat kisah semalam di surau apabila kami saling berkongsi kisah kasih kami pada pencipta kami dan juga utusannya (Nabi  Muhammad s.a.w)
kenapa ku menangis semalam?
kerna ku tangisi diri yang tak tau erti bersyukur
kenapa dia menangis?
kerana dia terkesan dengan ayat "sekiranya Rasulullah berada di samping saudari, apa yg ingin  saudari cakapkan pada baginda"
maka jawabya..."bawalah aku pergi dari dunia yang fana ini...."

tangisan terhebat untuk agama tercinta  



Hati-hati dengan kata2 krn besarnya kecelakaan drpd mulut... Kata Ibnu Mubarak: "Peliharalah lidahmu, kerana lidah itu menempah kebinasaan dirimu" Kata Sufyan Al-Tsauri:"Jangan gunakan lidahmu untuk berbicara tentang apa yang boleh mematahkan gigimu.. "Banyak diam tidak semestinya bodoh, banyak cakap tidak semestinya cerdik, kerana kecerdikan itu buah fikiran, orang cerdik yang pendiam lebih baik dari orang bodoh yang banyak cakap."

No comments: