BISMILLAH-"sekali-kali tidak akan menimpa kami melainkan apa yang telah ditetapkan Allah untuk kami. Dialah Pelindung kami, dan hanya kpd Allah org2 yg beriman harus bertawakkal"
~At-Taubah:51~

Sunday, September 8, 2013

Suffer indeep

Bismillah...

Namaku Rabihah,
Orang panggil aku dengan macam2 nama, ada yang panggil dengan nama Rabihah (full name much more better right), bihahbierobyben and macam2 lagi.
Habis SPM further study kat UIAM kejap, 1 bulan course BEN, after 1 month dpt tawaran  IPG course TESL, disbbkan  dpt elaun and orang kata course TESL dapat fly, ak masuk je maktab. aku masuk je maktab dengan sebab tak nak susahkan umi and abah keluar duit bnyk tuk ak. aku juga x payah bayar PTPTN kan. so untunglah...

But, people tak tahu betapa suffernya untuk ak terus kekal di sini, sepatutnya aku x layak berada di sini, tempat ni tak sesuai tuk aku. memanglah SPM result ok, temuduga masuk IPG pun lepas tapi belajar kat sini x melahirkan aku yg sebenar, aku rasa aku yg sebenar dah terkbur. AK tak ada kriteria cikgu. ak pun x sesuai jadi cikgu barangkali. banyak kurangnya aku tuk jadi pendidik. MAcam mana ak nak didik anak2 kat sekolah kalau BI aku sendiri pun tunggang langgang. sekarang praktikumi'm suffer. exam 1kali pernah  fail and several time near to fail. praktkum lepas pun near to fail and praktikum kali ni pun sama (x bg tau family pun, ak jenis simpan je semua, cool la sangat kan...). yup, thats my problem la kan kalau x berusaha untuk baiki diri. tapi  i need time to change myself. mana ada masa. kat sini, dengan belajrnya, assignmentnya, tutorial task yg seakan2 macm kena buat assignment... huh...astagfirullahaladzim...sorry, terpaksa meluah rasa juga.

alhamdulillah, mujur ada ALLah yang 24 hours yg selalu ada. hanya pada ALllah aku mohon kekuatan supaya ak dapat lepas degree ni je. tinggal 1 tahun je lagi. aku tahan je apa orang kata, aku yang dulu bukanlah yang sekarang. sekarang dah jadi macam orang tak guna je.

ak ni mudah feeling, kena marah dah nak nangis,  emo la juga..bila sapa2 dok sebut perkataan fail aku rasa sangat2. terus je air mata turun. Bukan apa, kalau fail effect family, effect harapan Dorian. ak ok je, tp ak akan berganda2 kecewa kalau aku penyebab  mereka kecewa. satu lagi, aku galas amanah arwah abah, jadi cikgu. abah cukup bangga apabila ak dapat tawaran maktab hari tu. tapi, Allah lebih sayang abah, Allah ambil abah selepas 3 tahun ak kat maktab, tak sempat arwah nak tengok ak grade... :(

"Ya Allah, kau bantulah aku, tabahkan hatiku walau apapun yang berlaku Ya ALLAH."

1 comment:

nidapink90 said...

be strong.. aku doakan kita sama2 lkepas degree ni.. aminn.. insya Allah Allah akan bantu kita. Allah lebih tahu apa yg terbaik tuk kita dan Allah yag tahu apa yg terjadi di amsa hadapan kita. mungkin memng dah ditakdirkan bihah akan jd ckgu eng suatu ari nnti. mgkn skang je suffer ble dah jd cikgu ti mungkin bihah adalah cikgu cemerlang and cikgu tokoh.. sapa tahu kann :)