BISMILLAH-"sekali-kali tidak akan menimpa kami melainkan apa yang telah ditetapkan Allah untuk kami. Dialah Pelindung kami, dan hanya kpd Allah org2 yg beriman harus bertawakkal"
~At-Taubah:51~

Friday, January 21, 2011

NAk JiwaNG cIkIT BLEh?


Assalamualaikum....
Praise to Allah that still give me space and time to live in this world. Not just to be KHALIFAH but also as a SPREADER of KALIMAH TAUHID....

however, just a flash in my heart to become 'minah jiwang' today. to create several words, combine it and then come up with a sentence that will fully flowering.


Tika ini
Tiada yang aku ingin lakukan
hanya berserah dan bersujud padamu.
Derita hati dan gundah jiwa
sering melanda sanubari.

bukan ini yg ingin ku kongsikan
apa yang ingin aku katakan
adalah...
derita hati yang sarat merindukan kasih sayangMu.
yang ketagih akan syafaatMu.
sungguh, aku ingin seperti dulu
sempoi mana pon aku...
Kau tetap bersamku...
dapatku rasainya...
tapi kini,
bunga-bunga cintaMu kpdku
kurasakan sepi...
tiada bicara, tidak terperi sakitnya.

Ya Allah...
Jangan kau pesongkan hatiku sesudah engkau memberi petunjuk kepada ku. ku hanya insan yang lemah....Oh Allah...just for i get my strengthen, without u means a lot of missing in my life.

Oh Allah,
aku sedar akan khilafku, akan tetapi bagaimana caranya dapat aku tagih kembali cintamu...
suram, gelisah hidupku tanpamu. Ya Allah, sesungguhnya hatiku ini semakin hati ku rasakan semakin suram tanpa kasih dan sayangMu.

tiba saat satu detik yang tak ku pasti, terlintas di benak fikiranku. Bukan Kau yang lari dariku akan tetapi aku yang jauh darimu... aku mula mencipta alasan sekadar untuk berjauhan dariMu. Oh..amat rugi diriku ini. Ya Allah, ampunkan daku sekiranya tingkahku selama ini meletakkan aku jauh dari sisiMu. Aku mohon dengan sangat, kekalkanlah rasa cintaku padaMu untuk selama-lamanya. Kuatkanlah ikatan hatiku untuk agamamu... Kuatkanlah perjuanganku menegakkan syiarmu...

Oh Allah...
Kau sumber kekuatanku.
Ampunilah alu....aku Khilaf yang amat sangat...
ku pasti
saat jari jemari ini meluahkan rasa cintaku padaMu, terasa hangat tubir mataku... aku takut kan nerakaMu ya Allah... AKU TAKUT!!!!!aku takut akan siksamu kelak, kerna aku tidak pasti apa balasan atas perbuatan dosaku selama ini............

betapa aku takut berjauhan dariMu...
rasa...sukar untukku meneruskan luahan ini...
perit, pedih hati ini...bagai di robek-robek dengan amat ganas sekali...aku....perlukanMu setiap saat berdetik, tiap minit berlalu, tiap jam berputar...hanya Mu Ya Allah yang aku harapkan...

YA ALLAH, AMPUNILAH DOSAKU, DOSA KEDUA IBU BAPAKU, DOSA AHLI KELUARGAKU, DOSA SAHABAT2KU...SESUNGGUHNYA HANYA KEPADA ENGKAU TEMPT KAMI KEMBALI DAN BERSERAH DIRI....

~SALAM SAYANG DARI TIMUR~

No comments: